tesettur1

Maşallah Barekallah

ALLAH ÖYLE İSTEDİ VE ÖYLE OLDU

Maşallahu la kuvvete illa billahil Aliyyül Aziym.

Bugün Maşallah’la başlıyorum yazmaya. Aslında çok, ama çok önemli olan, ve fakat gündelik hayatın debdebesi içinde hatırımızdan çıkan bir gerçeğe parmak basmak istiyorum bu yazıda.

Risale-i Nur’un Sözler kitabı 18. sözde aşağıdaki ayetin açıklaması yapılmaktadır:

Bismillah: Yaptıklarından ötürü sevinen, öbür taraftan yapmadıkları işlerden dolayı övülmek isteyen kimselerin sakın azaptan yakayı kurtaracaklarını sanma! Çünkü onlara o can yakıcı azap vardır. el-Furkan: Al-i İmran, 188

Bu ayetten anladığımı Sahib-i Zaman'ın 
açıklamaları ışığında ifade etmeye 
çalışırsam: Yaptıklarımızdan ötürü sevinmek, tabir-i 
diğerle, sanki biz yapmışız da sevinmeye hakkımız varmış 
gibi sevinmek ne kadar doğru? Misal, ben diktim, 
ben ördüm, ben tasarladım, ben çizdim demek ne kadar 
yerinde? Yaratan Allah cc ise bu fiiller de yaratılmış 
fiiller ise insan olarak bu fiiliyatı  biz yaptık demeye 
ne kadar hakkımız var?

Suretlerimizi biz mi yarattık da onunla övünüyoruz? Malımızı mülkümüzü biz mi edindik de onunla fahirleniyoruz? Okuduklarımızı, öğrendiklerimizi biz kendimiz mi kendimize mal ettik ki onunla gururlanıyoruz? Bizleri yaratan al-Halık, bizlere mal-mülk veren Malik’ül-Mülk, bizlere ilim ve ilme iştiyak veren el-Alim ve el-Allam değil mi?

Allah yazı yazan bir “yazı ağacı” yaratsaydı bütün yazarların yazılarından daha güzel meyveler verirdi. Demek ki ne zaman biz ihtiyarımızla karışsak bozuyoruz. En güzel yazdığımızı sandığımız yazılar bile ihtiyarı olmayan bir varlıktan çıkacak yazıdan daha kötü aslında. “Ben yazdım” demekle “bu yazıyı ben bozdum” demek arasında bir fark yok. Bu bloğu da ben bozdum. Ama güzel bir niyetle yaptım bunu.

This entry was published on March 2, 2013 at 11:05 am. It’s filed under Günceler and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

